Ana Sayfa / Genel / İmplant tedavisi acı verir mi?

İmplant tedavisi acı verir mi?

İmplant tedavisi, diş eksikliklerinin cerrahi destekli olarak giderilmesiyle uygulanan bir tedavi şeklidir. İmplant tedavisinde çok büyük oranda lokal yani sadece ağız bölgesini uyuşturan anestezi kullanılırken nadiren gerekli durumlarda genel anestezi de kullanılabilmektedir. Peki lokal anestezi ile implant nasıl yapılıyor?

Bu konuya Kayseri implant olarak açıklık getirmek istedik. Lokal anestezi ile implantta öncelikle diş eksikliğinin olduğu yani implantın yerleştirileceği bölge anestezi maddeleri enjekte edilerek geri dönüşümlü olarak uyuşturulur. Yani sadece bir ya da bir kaç saatliğine o bölgenizi artık hissetmeyeceksiniz. Ardından bölgedeki diş eti aralanarak implantın yerleştirileceği boşluk hazırlanır. Bu boşluğa implant yavaşça yerleştirilir, implantın kemikle bağlantı kuracağı süre içinde implant içi sterilliğin bozulmaması için gerekli kapaklar takılır ve ardından diş eti tekrar kapatılır ve diş etinin iyileşebilmesi için dikiş atılır. Dikiş atıldıktan sonra hastanın bölgeye buz ile aralıklı kompres yapması şişliğin azaltılması açısından faydalıdır. Ameliyat gününden sonraki günlerde tabi ki ameliyat bölgesinde bir farklılık hissedilir ancak oluşan ağrılar ağrı kesici ile rahatça kesilir. Bu aşamada en önemli konu ameliyat bölgesinin hasta tarafından temiz tutulmasıdır.

Ameliyat bölgesi temiz tutulmadığı takdirde bölgede enfeksiyon gelişmese bile diş etinin iyileşmesi gecikir ve bu ameliyat bölgesinde ağrıya neden olur. Peki genel anestezi ile implant nasıl yapılıyor? Genel anestezi ile implant sıklıkla öğürme refleksi fazla olan ya da engelli bireylere yapılmaktadır. Bu ameliyat durumunda ise hasta genel ameliyathane ortamında uyutulur ve implantlar lokal anestezi ile yapılıyormuş gibi aynı prosedürle yüklenir ve ardından hasta ayıltılır. Ancak yine de ağrının asıl tetikleyici faktörü olan ameliyat sonrası implant bölgesinin temizliği burada da önemlidir. Hekimin temizlik önerileri yerine getirilmediği takdirde yine bölgede enfeksiyon gelişme ya da diş etinin geç iyileşmesi sonucu ağrı oluşma ihtimali mevcuttur.

İmplant diğer diş eksikliği giderme yöntemlerine nazaran halen cerrahi olması sebebiyle bir çok hasta için zor ve ağrılı gözükmesi, ya da tedavisinde başarılı olunamayan hastaların yaydığı yanlış bilgiler nedeniyle hastalar için dezavantajlı görülmesine rağmen sağladığı faydalar ve uzun dönemde maliyetinin diğer yöntemlere göre daha düşük olması nedeniyle her geçen gün daha çok kullanılmakta ve teknolojik gelişmeler sayesinde her geçen gün daha da kolaylaşmaktadır. Bu nedenle implant, diş eksikliklerinin giderilmesinde en mantıklı yöntemdir.