Ana Sayfa / Genel / İmplant Nedir? İmplant ameliyatı acı verir mi?

İmplant Nedir? İmplant ameliyatı acı verir mi?

Doğa dişlere ulaşmak için uygulanan implant tedavisi, protez ya da diş köprüsüne göre daha iyi çiğneme ve konuşma fonksiyonu kazandırır. Doğal bir yüz görünümüne kavuşmak isteyenler de implant tedavisi uygulayabilir. Günümüzde gelişen teknoloji sayesinde başarılı bir şekilde tedavi gerçekleştirilmektedir. İmplant nedir ile ilgili olarak şu tanım yapılabilir; Eksik dişlerin tekrar estetiğini ve fonksiyonunu kazanması için çene kemiğine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Seri bir şekilde kullanıma giren bu kökler, farklı şekillerde üretilerek günümüze kadar ulaşmıştır. Doktorlar tarafından en çok tercih edileni ise vida şeklinde olanlardır.

İmplant nedir ile ilgili olarak her hastaya uygulanabilir mi konusunda da bazı bilgilere sahip olmanız gerekir. Kullanılan vidaların belirli bir genişliği ve kalınlığı bulunur. Bu yüzden tedavi yapılacak bölgede çene kemiğinin yapısı detaylı bir şekilde incelendikten sonra işleme başlanır. Kemiklerin kaliteli olması bu tedaviyi etkileyen durumlardan biridir. Bunun yanı sıra tedaviye başlamadan önce diş etlerinin sağlıklı olması önemlidir. Kişinin genel sağlık durumuna bakılarak implant tedavisi uygulanmaya başlanabilir. Bu tedavinin herhangi bir yaş limiti yoktur fakat kemik gelişimini tamamlamamış genç hastalarda uygulanmamalıdır.

İmplant tedavisi acısız bir tedavi olarak bilinir ancak küçük ağrılar yaşanabilir. Operasyon sırasında verilecek ağrı kesiciler ile bu ağrılar ortadan kaldırılabilir. Genel ya da lokal anestezi altında gerçekleşen bu tedavinin ardından takılan implantların varlığını hissetmeden gündelik yaşamınıza devam edebilirsiniz. Ameliyattan sonra nadiren ağrılar görülebilir. Bu durumda da hekiminiz ağrı kesiciler ile durumu kontrol altına alabilmektedir. İmplant nedir konusunda bu bilgileri aktardıktan sonra implantların temizliğinin öneminden de bahsetmemiz gerekiyor. Çok önemli olan bu temizlik, uygun bir şekilde yapılmalıdır. Hekim tarafından bu konuda öneriler alacak ve implant temizliğini gerçekleştirebileceksiniz.

Tedavinin herhangi bir riski bulunmaz. Sadece bu duruma alerjisi olanlarda bir takım iltihaplanmalar ortaya çıkabilir. Ancak bu durumu, implant temizliği sayesinde ortadan kaldırabilirsiniz. Ayrıca uygulamadan sonra sigara tüketimi implanta ve diş sağlığınıza ciddi zararlar verebilir. Bu durumlara dikkat ettiğiniz sürece herhangi bir sorun yaşamaz ve diş ve diş etlerinizi koruma altına alabilirsiniz.