Ana Sayfa / Genel / İmplant Diş Hakkında Bilinmesi Gerekenler

İmplant Diş Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Herhangi bir rahatsızlık veya çarpmadan dolayı hasar alıp düşen dişlerin yerine yapılan, kullanılabilir dişlere implant diş denilmektedir. Her eksik diş yerine implant uygulaması yapılamayabilir. Bunun için öncelikle, doktor ön muayenede gerekli kontrolü yapar ve bu muayene sonucunda, implant uygulamasının yapılıp yapılamayacağına karar verir. Bazı hastalıklara sahip kişilere implant uygulaması yapılamaz. Bu hastalıklar, şeker hastalıkları, kalp rahatsızlıkları, tansiyon hastalıklarıdır. Aynı zamanda kemoterapi gören kişilerde implant uygulaması sakıncalıdır. Bir diğer önemli husus ise, implant uygulamasını yapacak doktorun alanında uzman olması gerekliliğidir. Çünkü implant tedavisi, ayrıntılı, önemli ve uygulamada deneyim gerektiren bir tedavidir. İmplant uygulaması yapacak doktorun işinde uzman bir implant doktoru olması gerekir.

İmplant Çeşitleri

• İmplant diş çeşitleri şu şekilde sıralanabilir:
  • Subperiostal İmplant: Şekli kafes gibidir. Özelliği, kemik alanından ölçüm yapılması ve bu şekilde uygulanmaya hazırlanılmasıdır. Eski standart bir implant diş çeşididir. Unilateral, tripodal ve çevresel olarak üçe ayrılır.
  • İntramukozal İmplant: Titanyumdan yapılan bir implant türüdür.
  • Endossseöz İmplant: Kemiğin içine yerleştirilen bir implant türüdür.
  • Endodontik İmplant: Daha çok, güçlü bir yapısı olmayan dişlerde uygulanan implantlardır.
  • Transosseöz İmplant: Kemiğe yerleştirilen bir implant türüdür. Zorluğundan dolayı çok tercih edilmemektedir.

Ortodontik Tedavide İmplant Diş Fiyatları

İmplant diş fiyatları ne kadar? sorusu hastalar tarafından en çok sorulan sorulardan bir tanesidir.   İmplant diş uygulaması bir çok nedene bağlı olarak, muayene olmadan sabit bir fiyat verebilmek neredeyse imkansızdır. Fiyattaki değişikliği yaratan bazı hususlar vardır. İmplant diş tedavisinde,  hastaların ağız ve çene yapılarındaki farklar, uygulanacak tedavinin yöntemi, kullanılacak malzemelerin sayısı, kalitesi, hekim için ödenecek ücret, tedavinin süresi, implant yapılacak diş sayısı gibi birçok faktör fiyatı etkilemektedir.