Ana Sayfa / Genel / Ağız kokusu bir hastalık habercisi olabilir

Ağız kokusu bir hastalık habercisi olabilir

Uzmanlar dünya genelinde her dört kişiden birinin ağız kokusundan şikâyet ettiğini belirtmektedir. Toplumun geneline yayılabilen bu problemle ilgili yapılan önemli açıklamalarda, başlangıçta önemsenmeyen ağız kokusunun ilerleyen süreçlerde şeker hastalığı, böbrek yetmezlikleri, karaciğer yetmezlikleri, akciğer enfeksiyonları, bademcik iltihabı, metabolizma bozuklukları ve diş eti rahatsızlıklarına neden olabileceği belirtilmiştir. Bu yüzden hem öz güven anlamında hem de yaşanabilecek farklı problemler için kısa sürede tedavi sürecine başlanması gerekmektedir.

Ağız kokusu, ağız boşluğunda bulunan bakterilerin artıklarından meydana gelir. Belirli hastalıklarına habercisi olan bu durum, diş ve diş eti sağlığına dikkat edilerek önlenebilir. Ayrıca sosyal anlamda öz güven kaybına da neden olan ağız kokuları, toplumun genelinde görülmekle birlikte evlilikleri bile etkileyebilmektedir. Bu yüzden sorunun en kısa sürede teşhis edilmesi ve nedene yönelik tedavi uygulamalarına başlanması gerekir. Bunun yanı sıra ağız kokusunun önlenmesi için, kokuyu tetikleyen içecek ve yiyeceklerden de uzak durmakta fayda var.

Ağız Kokusu Nasıl Önlenir?

Uzmanlar bu konuda birçok araştırma yapmıştır. Ağız kokusu nasıl önlenir konusunda ilk olarak ağızdaki tüm diş çürüklerinin tespit edilmesi gerekiyor. Ayrıca sorunlu ve gömük dişlerin de bir an önce çekilmesinde fayda var. Çünkü diş ve diş eti hastalıkları ağız kokusunun en önemli sebepleri arasındadır. Bu konuyla ilgili alınacak tedbirler arasında ağız muayenesinin düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekir. Ayrıca diş köprüleri ya da dolgu gibi uygulamaların da kontrol edilmesi önemlidir.

Diş protezi kullanan kişilerin gece uyumadan önce protezlerini çıkarması ve temizlemesi gerekiyor. Sabah ise protezde bulunan yiyecek ve bakteri tabakalarının özenle yok edilmesi gerekmektedir. Dil temizliği de aynı şekilde özenle yapılmalıdır. Bunun yanı sıra meyve ve sebze tüketimine önem verilmeli, sigara kullanımı azaltılmalıdır.