Ana Sayfa / Genel / İmplant hakkında merak edilenler

İmplant hakkında merak edilenler

İmplant, diş eksikliklerinin tedavisinde kullanılan modern bir tedavi şeklidir. Geleneksel yöntemle tedavilerde eksik diş bölgesi ya yan dişlerin küçültülüp üstlerine eksik bölgeyi kapatacak şekilde kaplama yapılmasıyla ya da eksik diş bölgesine de bir/ birkaç üye gelecek şekilde hareketli, halk içinde kancalı olarak bilinen, protezlerin kullanılmasıyla giderilmektedir. İmplant tedavisinde ise dişsiz alana komşu dişlere dokunulmadan sabit bir tedavi yapılması mümkün olmaktadır.

İmplantın hammaddesi nedir?

İmplant yapımında sıklıkla biyolojik uyumu, dayanıklılığı ve paslanmaması nedeniyle titanyum bileşikleri kullanılmaktadır.

İmplant nasıl yapılır?

İmplant yapılırken öncelikle dişsiz alandaki dişeti açılır. Ardından implant için yeterli genişlik ve derinlikte bir boşluk oluşturulur. Ardından bu boşluğa implant yerleştirilip üzerindeki dişeti tekrar dikilir ve implantın kemiğe kaynaması beklenir. Hemen hemen 4 aylık bir bekleme sürecinden sonra implantın üzerindeki dişeti tekrar açılır ve bu dişetinin şekillendirilmesi için kapaklar takılır. Dişetleri iyileştikten ve implantın çevresini uygun bir şekilde sardıktan sonra implantın üst protez aşamasına geçilir ve ölçüler alınır. Alınan ölçülerde çalışılarak üst protez hazırlanır ve implantın üstüne yapıştırılır.

Sistemik hastalığım var, implant yaptırabilir miyim?

İmplant tedavisinde hastanın sistemik hastalıkları, kullandığı ilaçlar, genetik faktörleri büyük önem taşımaktadır. Özellikle yeterli ağız hijyeni sağlamakta zorlanan ve dişlerini bu nedenle kaybetmiş hastalarda implant tedavisi çok özenli yürütülmelidir. Şeker hastalarında kemik yapımının gecikmesi ama kemik kaybının hızla gerçekleşmesi implantın kemiğe kaynamasını geciktirir. Buna karşılık oral hijyen eksikliği gibi durumlarda implant çevresindeki kemik daha hızlı kaybolur. Bu nedenle şeker hastaları implant tedavisinde çok daha özenli olmalıdırlar. Bunun dışında implant için ilk ameliyat esnasında kemik içinde boşluk açılırken oluşabilecek travmalar, kemikleri ilgilendiren bir hastalığı olan bireyler ya da herhangi bir nedenle bifosfonat kullanan hastalar için tehlikeli olabilir. Yani kemikleri ilgilendiren bir sistemik hastalığınız varsa, implant yaptırırken 2 kez düşünmeli ve herkes gibi implantınıza normal dişlerinizden daha iyi bakmalısınız.

İmplant ameliyatı genel anestezi altında mı yapılır?

İmplant ameliyatında özellikle az sayıda implant sağlıklı normal hastalara yapılacaksa lokal anestezi yeterli olmaktadır. Ancak fazla sayıda implant yapılması ya da çok kuvvetli öğürme refleksi olması gibi durumlarda genel anestezi de tercih edilebilir.

Yerli implant yaptırmalı mıyım?

İmplant markaları arasında kullanılan maddeler, üretim teknolojileri, üstyapı seçenekleri, firma desteği, ar-ge çalışmaları ve en önemlisi implantın geçmişteki gösterdiği başarılar gibi birçok faktör vardır. Yerli implantlar tabi ki uzun yıllardır dünya piyasalarında denenmiş ve kendini kanıtlamış markalar kadar olmasa da bu faktörlerde yeterli bir seviyeye gelmiştir.

İmplant ameliyatı ağrı yapar mı?

İşlem esnasında ağrı yapabilecek bölgeler anestezi altında olduğu için ameliyat esnasında ağrı hissedilmez ancak anestezi etkisi geçtikten sonra her ameliyat sonrasında olduğu gibi implant ameliyatı sonrasında da sıklıkla hafif bir ağrı ve iyileşme ödemine bağlı bir şişlik sıklıkla oluşur.

İmplant fiyatları

İmplant tedavisi tedavinin yapıldığı yer, tedavide kullanılan implantın markasına göre ve seçilen üst yapıya göre değişen fiyatlara sahiptir. Sıklıkla tek dişi içeren implant fiyatları 600 Euro ile 1000 Euro arası değişmektedir.